A Review Of بیماری زونا چه مدت طول میکشد

Wiki Article

در روان‌گسیختگی پارانویا به نظر می‌رسد که شخص بیشتر گرفتار حالت‌های بد رفتاری یا اندیشه‌های بد مانند دشواری در اندیشیدن، تمرکز، یا توجه می‌باشد. از منظر روان‌شناسی[ویرایش]

​​​​​​​​درد در ناحیه درماتومی که تحت تاثیر قرار گرفته است.

استفاده‌ی به‌موقع و صحیح از داروهای ضدویروس تجویز شده توسط پزشک به درمان قطعی بیماری زونا کمک می‌کند و خطر عوارض را کاهش می‌دهد.

۱۱ شرط موفقیت درمان وسواس + فایل صوتی (بروز رسانی ۱۴۰۲) مهر ۱۵, ۱۳۹۸

پزشک می‌تواند یک سری روش‌های مؤثر را برای مدیریت علائم و درمان ویروس ارائه دهند. او همچنین می‎توانند شما را ارزیابی کند تا مطمئن شود که عارضه جدی است یا خیر!

همچنین ممکن است در جستجوی خون نیاز به آزمایش خون داشته باشند. این کار می‌تواند مشخص کند که آیا فرد تا به حال در معرض این ویروس قرار گرفته‌ است یا خیر. ​

پس از درمان آبله مرغان، ویروس وارد سیستم عصبی شما می‌شود و غیرفعال می‌ماند. اما گاهی اوقات دوباره فعال می‌شود و در امتداد مسیرهای عصبی به سمت پوست حرکت می‌کند و باعث زونا می‌شود.

تاول‌ها ممکن است با هم ادغام شوند و یک نوار قرمز جامد تشکیل دهند که شبیه به یک سوختگی شدید است. کم‌ترین تماس با آن ممکن است دردناک باشد. ​

در روابط خود با دیگران سرد و غیرصمیمی هستند و برای جلوگیری از خیانت می توانند، کنترلگر و حسود باشند.

​​​​​​​​انتقال مستقیم زونا به فرد دیگری ممکن نیست. با این حال، فردی که هرگز آبله‌مرغان نداشته است می‌تواند با تماس مستقیم با مایع موجود در تاول افرادی که در حال حاضر مبتلا به زونا هستند، به این ویروس مبتلا شود. ​اگر این اتفاق بیفتد، و فرد در برابر زونا واکسینه نباشد، ابتدا به آبله‌مرغان مبتلا می‌شود و نه زونا.

بسته به محل درد، گاهی اوقات ممکن است این علامت با مشکلات قلبی، ریوی یا کلیوی اشتباه گرفته شود.

یک واکسن متفاوت (واکسن هرپس زوستر) برای افراد بالای ۵۰ سال که سابقه‌ی آبله مرغان دارند و بنابراین حامل ویروس هستند، در دسترس است.

توهم توطئه زیر شاخه پارانویا می‌باشد.[۳] پارانویا با فوبیا تفاوت دارد. کسانی که دچار فوبیا هستند ترس درمان زونا در خانه غیر منطقی دارند، اما به خاطر ترس و اضطرابشان دیگران را سرزنش نمی‌کنند.

اگر زونا بر دهان تاثیر بگذارد، فرد ممکن است این علائم را تجربه کند:

Report this wiki page